Pravdivý příběh žen ztratil v divočině na Novém Zélandu | CZ.rickylefilm.com
Událost

Pravdivý příběh žen ztratil v divočině na Novém Zélandu

Pravdivý příběh ženy ztratil v poušti Nového Zélandu

Když Rachel Lloyd, 22, stal se pletl na výlet s maminkou, Carolyn, 47, to byl začátek noční můra. To je jejich neuvěřitelný příběh.

Ležel na posteli kapradiny listy v teplotách těsně nad bodem mrazu, maminka mě držel za nohy do klína vymínajíce, s rukama v zoufalé snaze podpořit krevní oběh. Cítil jsem, že nic, i když se k nim opakovaně bušil pěstmi. Bylo to čtyři drásavé dny, protože jsme už ztratili svou cestu na poušti, a moje tělo se zachvěl nekontrolovatelně a snažila se zahřát sám. Jak jsem driftoval v bezvědomí, byl jsem přesvědčen, že jsem jen otázkou vlevo žít hodin.

Přetočit méně než týden do 22. Dubna 2016, a maminka plakala slzy radosti, jak jsme se objali v příletové hale na letišti v Aucklandu po jejím dlouhém letu z Charlotte v Severní Karolíně. Bylo to dva měsíce, co jsme naposledy viděli navzájem stěží dokázala ovládnout vzrušení při představě, že zkoumání Nový Zéland se svou jedinou dcerou. Oba jsme byli zanícenými trekkers a naše plány zahrnovaly turistiku aktivní vulkán na Rangitoto Island. Měli jsme jen pět dnů dohromady, a chtěl jsem každou minutu být úžasné.

load...

Jsem odešel z domova na Novém Zélandu v únoru usilovat o titul v oboru politologie na Massey University v Palmerston North. Od té doby vidí Lord of the Rings ve věku deset, tak bych snil o cestování zde. Líbila se mi přírodní krásy země a představil, že budu vdávat na vrcholu jednoho z jeho svěže zelené hory jeden den.

V úterý 26. Dubna, máma a já jsem v plánu výlet do Kapakapanui Track v Tararua Forest Park. Jednalo se o šesti až osmi hodin trasa a věděl jsem, že to bude fyzicky těžké - to bylo vypsáno jako moderní trať pro lidi, kteří měli mírné až vysoké úrovni dovedností backcountry - ale krásný výhled na Tararua rozsah by stálo to.

DEN 1: 11 hodin ztracených

Oblečený v trenérů, trekking kalhoty, dlouhé kompresní punčochy, plus naše slabý déšť bundy nad dlouhým rukávem trička, jsme vyrazili na naší procházky v 9 hodin, přičemž se střídají nesoucí batoh, který byl naplněn 4,5 litru vody a občerstvení. Maminka trvala na uvedení zbytky ze svého letu, jako sušenky, stezka mix, arašídy, balení sýrů a některých cukrovinek. Vzpomínám si, že podrážděná, myslel, že bylo příliš mnoho na vrcholu jablka a arašídovým máslem-a-jam a vaječný salát sendviče jsem balené. Nechtěl jsem, aby se tahat všechnu zbytečnou zátěž.

load...

Sledovali jsme oranžové značky, přechod 12 můstkové proudy. Jediní lidé, kterým jsme se setkali dva míří zpět ženy a pár lidí, kteří pochodovali přímo kolem nás a my se už nikdy neviděl. Měl jsem vymkl kotník, stále zotavuje z dřívější zranění, takže jsem musel držet sundala svou dlahu, aby nedošlo k navlhnutí. Také jsem měl tendinitis a bursitidy, zánět měkkých tkání kolem svalu v mé patě, které jsem bojuje léta. Chůze na vrchol, tak bych cítit ostrou bolest, ale cítil jsem přesvědčen, jsem to mohl udělat. Vždycky jsem byl fyzicky aktivní, z zvedání závaží a běh hrát soutěžní sport. Nikdy jsem nechal na to bolelo - chtěl jsem mámu, aby si procházku a nemusíte starat o mně.

O tři hodiny později jsme dosáhli vrcholu s jeho nádherným výhledem na Kapiti Island způsobem v dálce. Máma byl omráčený na hojnost nedotčené přírody. Stáli jsme díval se na hoře Hector, nejvyšší vrchol v oblasti u 1,529m, s jeho pamětní kříž. Nemohl jsem být šťastnější.

Poté, co jíst oběd v poledne jsme se rozhodli vrátit a jít do auta. Plné Trek je smyčka se dvěma cestami, a my jsme pokračovali ve správném směru. Ale místo toho, v návaznosti na oranžové značky, viděli jsme jediní, modré, tak jsem předpokládal, že představovaly druhou část treku. Během 20 minut se terén se stal džunglový a strmé. Zpočátku jsme se smáli, přemýšlel, jak šílené to bylo, když jsme se držel větve, aby nedošlo k sklouznout po blátivém svahu. I když poslední ukazatel jsme viděli prostě ukázal, mysleli jsme, že to bylo zábavné. Ale o deset minut později, jsme si uvědomili, nebylo otočil. Stalo se fyzicky nemožné vylézt zpět nahoru. Najednou vážnost situace zasáhla.

Vzal jsem si náskok, protože věděl, maminka má hrozný smysl pro směr. Cítil jsem adrenalinu v mých žilách, tankování mé odhodlání, abychom se dostali do bezpečí - to bylo vše, co jsem mohl myslet. Vyhýbal pod můstky pavouci, jsme sklouzl z kopce. Na jednom místě jsme byli bez lezení po straně útesu, se skály uvolnil pod našima nohama, narazila do řeky 200m níže. Byli jsme vyděšení. Oba jsme věděli, jak nebezpečné náš výlet se stalo. Na římse, jsme zkontrolovali naše mobilní telefony, ale tam byl žádná služba, a byl jsem šokován, že jsem nemohl ani vytáčet číslo tísňového volání.

Pozdě odpoledne tma padla a neměli jsme jinou možnost, než strávit noc - od břehu stále příliš daleko k dosažení. I když ani jeden z nás nepromluvil, okolnosti byly mimo matoucí. Bez varování, jsme byli náhle sám v poušti, úklidu na místě jsme mohli sedět a cítit v bezpečí až do rána.

Přijeli jsme do stromu vyčnívající ze skály, s výhledem na vodopád. Rozkročit se nad to, abychom drželi navzájem kvůli teplu, jako je teplota ponořil, držet navzájem vzhůru, aby nedošlo k sklouznout. Věděli jsme, že by nepomohlo mluvit o tom, jak hrozný ordeal byl. Namísto toho jsme žertovali o tom, jak zlobí táta, Barry, by. Nikdy nezapomenu na okamžik, maminka vytáhla sýr - a hodil ji. Nevěřícně sledovali jsme, jak spadl během pádu. Trvalo to všechno, co jsem se neplakat.

Den 2: 35 hodin ztracené

Jakmile jsme se dostali k řece, jsme sledovali ho proudu hodiny, brodění z jedné strany na druhou, nemůže chodit po svých hrubých bank. Kapakapanui Track začíná u řeky, a tak jsem se cítil jistý, že držet se ho nakonec přivést nás zpět k parkovišti. Bylo to riskantní - kluzké skály zakymácela na každém kroku. Občas jsme byli až do kolena, zvuk vody hromový minulost. Moje mysl se zatoulat v domnění, znovu a znovu, jak to šel tak strašně špatně. Později jsem zjistil, modré značky jsme se následovaly, byly na místě pro sledování vačice a další oranžové jeden byl na stromě, který jsme si přehlédl. Maminka volala, aby mi to riskovat. Je to ta nejhorší na snaží skrýt své pocity - což je jedna z věcí, které mám rád o ní - takže jsem věděla, že je nervózní, dělá její nejlepší zůstat pozitivní.

Potom brzy odpoledne, jsem uklouzl a spadl dozadu, bít mou hlavu. Nebyl jsem krvácel, ale já jsem byl vyděšený, že jsem se dostal otřes mozku, protože moje hlava byla bušení a cítil jsem závrať. Máma chtěla pomoct, ale já křičel na ni, aby zůstali tam, kde byla, v určité vzdálenosti za sebou, takže jsem jí mohl říct, kde není na krok. Byl jsem mrazu, promočený od hlavy až k patě, a od té doby, nemohl jsem se dostat teplo.

Brzy, mé nohy začaly cítit tuhý. Můj kotník bylo oteklé a pulzující, který dělal to obtížný pro skok přes kameny. Byl jsem v naprostém bolesti, zatímco maminka byla ještě fyzicky silný. V omámení, jsme pokračovali plahočit a vychutnával si chuť tří sušenek jedli jsme na cestě, až jsme narazili na oblasti, kde bychom mohli přenocovat. Ležel na kapradiny listů ve 4 ° C, jsme uspořádali navzájem pevně a cítil jsem se jako dítě, když máma a já jsme se mazlit spolu v posteli. Bylo to tak brutálně studená. Mé tělo se zachvěl a moje zuby cvakaly natolik, že jsem sotva vytvořit větu. Vzhledem k tomu, vítr vyl, takže je možné spát, mami se mě snažil uklidnit tím, vzpomínat na své nedávné cestě jsme byli na s tátou a bratry, Josh, 28, a David, 25, na St Martin. Jak jsem si přála, abychom tam byli pozorování západu slunce.

3. Den: 59 hodiny ztracené

V 6 hodin ráno se vydáme opět dolů po řece. Připadalo mi to jako bludiště - každý jako had zatáčky nás vede blíž a dál od parkoviště. Bylo to frustrující. Přesto jsem byl rozhodnut jít dál, navzdory tomu, že ztratil cit v nohou a chodidel. Věřím, že si můžete dělat cokoliv, pokud si udržet pozitivní přístup a zůstat mentálně silný. Ale jak se setmělo, mami trval na tom, že jsme se zastavili.

Té noci, na travnaté ploše v blízkosti lesa, protože maminka držel nohy mé ruce dělat všechno, co mohl, aby se zahřál, začal jsem panikařit, přemýšlet, ‚Co když moje nohy musí být amputována? Co když zemřu? Jak budu mít mámu jít dál?‘ Miluje její děti víc než cokoli na světě. Nikdy opustit jedním z nás.

I stalo se nekoherentní, nemohl věnovat pozornost, a moje vize dostala zakalená. Já bych blikat a vidět hvězdy nebo rozmazané tvary - to bylo divné. Vzpomínám si nejasně mluví o jídle, jak jsme právě snědli poslední z našich zásob, možná pět arašídy. Dohodli jsme se Babiččiny míchaná vejce a palačinky by bylo ideální teď. Ale tím bodem, já bych začal ztrácet svou chuť k jídlu.

4. Den: 83 hodin ztracených

Připadal jsem si jako moje nohy byly vyměněny za kůlech jak vlekl kupředu, jen aby měl otočit po dvou hodinách, protože řeka se stala příliš strmé pro navigaci. Den předtím jsme vypil poslední z naší vody a musel neustále připomínat sebe pít z řeky.

Měl jsem opustil žádnou energii a maminka mě zvedl na záda. V ohromené ticho, jsme se vrátili na travnaté ploše, zvrásnění na zem vyčerpáním. Myslel jsem na tátu a bratry, jestli věděli, že jsme byli chybí, a přemýšlel, jak strach, že musí být. Já bych řekl tátovi a mé spolubydlící, kam jdeme, a když jsme se, že se vrátí. Jistě, myslel jsem si, musel někdo zavolal policii teď. Ale pokud ne, uvažoval jsem, kdo by ji rozbít na mých nejlepších přátel, kdybychom nikdy nebyli zachráněni. Nechtěl jsem, aby zjistili, o mé smrti na novinky.

Jak jsem tam tak ležel v katatonickém stavu, mami měl představu o vybudování dvou obřích HELP znamení pomocí kapradí vějířovité listy a skály. Je to všechno trochu rozostření, ale vzpomínám si, že jí trvalo, než po zbytek dne, protože ona aby vznikl jeden dopis a pak spustit kontrolovat mě, pokusit se dostat mě mluvit, nebo třást, abych se ujistil, že jsem stále dýchá. Připadal jsem si jako zombie. Tu noc, mami, a já se společně modlili, ještě opouštět všichni doufáme, že bychom mohli nalézt. Bůh byl skála, když byl terén rozpadající se na každém kroku jsem udělal. I přesto, že věci se zdálo nemožné, mami a cítil jsem se jeho přítomnost s námi a modlil se, aby i nadále, aby nám poskytli co jsme potřebovali být neustále v pohybu vpřed.

Den 5: 95 hodin ztracených

Krátce po poledni v sobotu 30. Dubna, jsme zaslechli vrčení vrtulníku blížící se. Oba jsme křičeli, a maminka vyskočila nahoru a dolů, mává rukama zběsile. Pořád jsem si myslel jsem měl halucinace. Ale pak pilot mě nabral do náruče a odnesl mě do vrtulníku. Bylo to ohromující. Zjistili jsme, že později táta zatelefonoval na policii poté, co se snažil, aby nám zavolat několikrát. Když máma nedělal svou letovou doma na čtvrtek, věděl s jistotou, že se stalo něco hrozného.

Byli jsme letecky převezen do nemocnice Wellington, kde jsem byl léčen na podchlazení, podvýživou a dehydratací. Ztratila jsem 15lb a doktoři říkali, že jsem hodin před smrtí. Když jsem volal tátovi, jen blábolil, nedokáže formulovat slova. Máma měl těžký čas opouští svou stranu ani na vteřinu. Vždycky jsme byli blízko, ale toto utrpení zcela jistě vytvořil unikátní pouto mezi námi.

Tyto Prvních pár nocí v nemocnici, tak bych slyšet vítr vytí mým oknem a mít vzpomínky, které mě stále vzhůru. Zvuk tekoucí vodou a dal mi zimnice. Pokaždé, když bych se obrátit na modlitbu. Naše víra nám dal motivaci vytrvat a zůstat pozitivní. Neustále připomínat si, že Bůh měl plán pro mě, a že všechno se děje z nějakého důvodu mi umožnilo prosadit zdánlivě nemožné fyzické a duševní výzvy.

Bylo těžké rozloučení s mámě, když letěl domů na 8. Května, ale pořád mám ráda Nový Zéland, teď ještě víc. Lidé byli neuvěřitelně milí a nemohu poděkovat horští záchranáři, policejní a nemocniční týmy dost za jejich podporu. Já dobrovolnictví s Novým Zélandem o pátrání a záchraně pomáhat šířit své poselství a ujistěte se, že lidé jsou připraveni, když se vydáte na pěší túry. Je to proto, že z nich, že jsem tady, a já jsem tak hluboce vděčný, že je naživu.

Nenechám to mě porazit. Nový Zéland je tak krásná země, a jakmile jsem dost silná, rád bych zase trekové - existuje mnoho dalších hor jsem rozhodnut vylézt.

Pěší turistika Bezpečnostní Tipy vědět před cestou

S její vlastní horor čerstvý ve své mysli, a teď jako dobrovolník pro Nový Zéland pátrání a záchraně, Rachel sdílí první tři kusy bezpečnostní poradenství si přeje ona následovně:

Vždycky někoho své plány - v ideálním případě někdo místní - a nechat vzkaz v autě říkat, kam jdete a kdy plánujete návrat. Můj otec byl očekával hlasové zprávy od nás v noci jsme se vrátili. Ale my jsme mohli udělat víc - většina zemí on-line nebo tištěné zdroje, které můžete vyplníte a zanechávají na přístrojové desce vašeho auta a dát k sousedovi, nebo kdokoliv jiný! Tam jsou také některé skvělé bezpečnostní aplikace tam, stejně jako App Za bezpečnost při HikerAlert.com, který vysílá varovné zprávy svým nouzových kontaktů, pokud nechcete check-in.

Ujistěte se, že máte tištěnou mapu stezky. Vím, že to zní jako samozřejmost, ale na rozdíl od telefonů, bude tištěná mapa není dojdou baterie. Doma v USA, jsem zvyklý být schopen check-in v Návštěvnickém centru nebo místo, kde se park ranger můžeme dodat vám s mapami a popisy tras. Na Novém Zélandu nebylo vždy check-in místech vyzvednout informace. Je také důležité, aby výzkum stopě rating obtížnosti - Advanced stezka v jedné zemi může mít jiný význam v jiném. Pečlivě přečíst popis cesty.

Balení náležitosti, jako jsou nože, zápalky, kompasu, živinami husté potravin a přenosný telefon nabíječkou. Kdybychom byli nést jak tištěnou mapu a kompas bych rychle zjistili, že jsme se ubírají špatným směrem.

Další bezpečnostní turistika poradenství, navštívit adventuresmart.org.nz a mountain.rescue.org.uk

A pokud se nic pokazit...

Když její výlet proměnil v noční můru, Rachel se spoléhal na těchto copingových strategií:

Zůstat soustředěný a optimistická. Nebylo to vždy snadné, ale neztrácí to určitě pomohlo. Snažil jsem se najít pozitivní v každé situaci - stále jsem si myslel, ‚alespoň neprší a já mám maminku s sebou, takže nejsem sám.‘

Používání tělesné teplo. To bylo v noci tak důležité, když teploty klesly a vítr byl silný. Lpěl jsme spolu a pokryté sami v husté kapradí na pomoc pasti teplo dovnitř a nasákly některé vody z našich mokrých šatech.

Sebeovládání. Duševní síla byla nezbytná, pokud šlo o příděl potravy. Máma mi pořád prosí jíst poslední z našich zásob, protože jsem byl hlad, ale i nadále připomínat sebe jsme nevěděli, kdy záchrana přijde. Vždy jsem věřil, že většina věcí je 75% duševní. Pořád jsem, že myšlení celou cestu.